Stangli 2.

2008. január 23., szerda

Jöjjön akkor a reci! :-)
Mivel a hadirokkantság miatt nem tudok gyúrni/dagasztani, a kenyérgéppel követtem el a dolgokat.

Sós perec (mert hogy eredetileg ez perec lenne:-))

50 dkg liszt
25 dkg margarin
3 tojássárga
1 dl tej
1 evőkanál cukor
1 evőkanál só
2,5 dkg élesztő

Meglangyosítottam a tejet, és beleöntöttem a kenyérgép üstjébe. Elkevertem benne a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, és hagytam, hogy szépen felfusson. Beleütöttem a tojássárgákat, beletettem a felpuhított margarint, lisztet, sót, és elindítottam a dagasztás programon. Nem hagytam kelni, amikor a gép befejezte a dagasztást, rögtön kivettem a tésztát, rudakat formáztam belőle (asszem 12-t). Megkentem a kimaradt tojásfehérjével, megszórtam szezámmaggal, betettem a sütőbe (légkeverés, 175 fok). Amikor elkezdtek színesedni, meglocsoltam a sós bigyóval, és készre sütöttem.

Sós bigyó:
1 evőkanál só
1 evőkanál liszt
2 evőkanál víz (Nekem több kellett, annyit tegyetek, hogy olyan jó sűrűn folyós legyen, de azért lehessen locsolni. A kezem miatt azt csináltam, hogy beletettem egy zacsiba, levágtam a sarkát, és abból csorgattam rá. A végén, mert ez csak menet közben jutott eszembe! :-) )

4 megjegyzés:

Clinique-Bogi írta...

Köszi! :-)

Jucus írta...

Nyááámi! Nagyon ígéretesnek tűnik!
Gyógyuljon meg a kezed minél előbb - nem tudtam, hogy eltörted!

Cserny Cherry Ildikó írta...

Nagyon jól hangzik ez a recept, mindenképpen kipróbálom, nálunk is nagyon bejön a sós a családnak. Köszönöm. Neked pedig mielőbbi gyógyulást kívánok!

Timici írta...

szia, gyógyulást a kezednek!!! receptet holnap kipróbálom, köszönet érte előre is:o)pusza

 
Benke Erika - csipkekötés. Design by Pocket