Madarak

2008. július 28., hétfő




Nyaralni voltam, és a kis falucskában az Alpok alján rátaláltam egy 80 éves fazekas bácsira. Végtelenül kedves, mosolygós és beszédes bácsi volt. Ült a műhelye előtt rengeteg kiégetésre váró edény, kaspó, mécses, plasztika, kép és még ki tudja mi minden között, és csak gyúrta, gyúrta az agyagot. Megkért, hogy beszéljek hangosan, mert már elmúlt 21, és kicsit romlott a füle. :-)
Sajnos nagyon kevés kiégetett dolga volt, pedig szerettem volna bevásárolni nála. Összevárja a kiégetni valót, hogy érdemes legyen begyújtani a kemencét. Ezeket a madarakat vettem. A kerekfejű bagoly buksijára mindig rásimítom a kezem, amikor elmegyek mellette. A másik madár a bácsi szerint egy kerecsen sólyom. Ezek a madarak kb. 30 cm-esek, és 1200 Ft-ot kért értük. Vettem még egy napraforgós házszámtáblát, meg egy tökmécsest is. Majd mutatom őket is. Ja, meg még egy sólymot, csak az kisebb, kb. 20 cm.
Az utolsó képen egy nagy nehezen hazatált rr-kendő. Decemberben kellett volna megkapnom, november óta volt az utolsó hímzőnél. De a lényeg, hogy megvan. Nagyon szép lett!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szeretem az ilyen kézműveseket,remélem sokan vannak még a országan...

 
Benke Erika - csipkekötés. Design by Pocket