Megpróbálták?

2011. május 7., szombat

Ez most egy itt teljesen szokatlan bejegyzés lesz, viszont nagyon tanulságos.

Biztos sokan láttátok tavaly a híradókban, hogy Pécsen cirkusz van a vízszolgáltató körül (az önkormányzat és az akkori szolgáltató marakodott a "koncon"). Valami érdekes módon innen 80 km-ről mi is ehhez a szolgáltatóhoz tartozunk, és ez azt jelentette, hogy tavaly nagyon zűrös volt a számlafizetés.
Volt időszak, amikor nem jött számla, aztán volt, amikor nagyon rapszodikusan számláztak. 1.500-tól 15.000-ig mindenféle összeget fizettem akkoriban ugyanakkora fogyasztásra. Volt hogy nem jött csekk, csak egy fickó körbejárt beszedni a pénzt, mindenféle nyugta és aláírás nélkül (na, neki nem fizettem, csekket kértem)...Tavaly volt vízóracsere, de nem értesítettek, én meg felháborító módon napközben, ugye, dolgozom.
Aztán a második félévben összesen 1 számlát kaptam.
Idén januárban viszont elszámoló számlát kaptam a tavalyi második félévre, amire sikerült kiszámlázniuk 144 (!) m3 fogyasztást, azaz 24 m3-t havonta egy két fős háztartásra.
Utána néztem, az átlagos fogyasztás az 3-6 m3/fő/hó.
Írtam egy szerelmetes (és tértivevényes) levelet a szolgáltatónak, amiben részleteztem a fogyasztási szokásainkat, és közöltem, hogy ezt én ki nem fizetem és azonnali óracserét kértem.
Óracsere megvolt, az első hónapban az összes tavaszi nagytakarítással meg mindennel együtt 9,5 m3-t sikerült fogyasztanunk.
Újra írtam a szolgáltatónak, amelyben kértem, hogy küldje ki a leolvasót ellenőrizni ezt a fogyasztást, és kértem, hogy reagáljon az előző levelemre.
Újabb két hét után felhívtam őket, mert kezdtem aggódni, hogy nehogy kikössék a vizet, bár az azóta havonta érkező számlákat (12 m3 fogyasztásról) mind befizettem.
Az ügyfélszolgálatos hölgy közölte, hogy még nem volt ideje a levelekre válaszolni. Mondtam neki, hogy nekem tulajdonképpen mindegy, de akkor itt is mondom, hogy nem fizetem ki a 144 m3 vizet, sztornózza azt a számlát, és küldjön másikat egy normális fogyasztásról.
Azóta eltelt 3 hét.
Tegnap kaptam egy vaskos borítékot. Maga a levél ennyi:

"Tisztelt fogyasztó!

Hivatkozva levelére, küldjük sztornó számláit illetve elszámoló számláját, melyen 84 m3 víz és csatornát engedtünk el.

Tisztelettel:"

Ez most így mind nagyon szép, és óriási boldogság, de mi van, ha nem foglalkozom az egésszel? Mi van, ha nem követem az eseményeket meg a fogyasztásunkat, csak azt tudom, hogy az utolsó fél évben nem fizettem, és automatikusan befizetem a csekket?

4 megjegyzés:

zazálea írta...

meséljem el, hogy mi hogy jártunk az emfesz-szel? nem teszem, mindenesetre rosszul jártunk, nagyon rosszul, mert ott is váltás volt, mint tudjuk.
hihetetlen közállapotok. :o(
még jó, hogy résen voltál!

Annamari írta...

Hogy mi van ha fizetsz? Röhögnek a markukba, hogy jól átvertek. Jól tetted, hogy léptél, örülök, hogy jól alakult. Személy szerint én is felháborítónak tartom a szolgáltatók hozzáállását a fogyasztói léthez...
(a héten volt nekem is kalandom a garancia-időszakos mosógép-szerelővel, de az is szerencsére jól végződött)

paribanu írta...

Nagyon örülök én is hogy, léptél...Velem is történt már olyan...Nálunk a földhivatallal volt probléma, majdnem végrehajtásra került a dolog, amikor kiderült, hogy bizony a személyes adataimmal bántak csehül...Nekünk is résen kellett lenni, de szerencsére jól végződött minden, persze addig töméntelen ideget megettünk.

Ankaaa írta...

Nem értem, nagyon nem értem a szolgáltatókat. Ezek közül nálam is a vizesek viszik a pálmát. Kezdték azzal, hogy nem akarták engedni, hogy a már meglevő magyar szabvány vízóránkat szereljük fel. Akkor összevesztünk, hogy nem fizetek duplán. Évekig fizettük a havi 20-24 m3 fogyasztást, igaz, voltunk rá öten. Lassan eljutottunk odáig, hogy "csak" átlag 16 m3 fogy havonta. Most először nekem járt vissza pénz amit hiába vártam.Felhívtam őket mire számíthatok, erre előadta a nő, hogy arra várnak ilyenkor, hogy az ügyfél jelezze mit szeretne a visszajáróval!!!! Kiakadtam. A pénztáros a boltban sem kérdezheti meg mi a szándékom a visszajáróval, ott hagyom, később felhasználom, vagy elfelejtem?

 
Benke Erika - csipkekötés. Design by Pocket